• film

    Przedszkole i Szkoła terapeutyczna

    Dla dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi

Informacje

Informacje

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam eget lectus nisl. Nam ac ligula eu est ultrices lobortis. Ut eros purus, consequat quis pellentesque vel, molestie eget lacus. Etiam diam tortor, sodales id aliquet suscipit, ullamcorper eget quam. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Mauris sit amet ultricies velit. Proin vitae suscipit massa. Nulla condimentum eget tellus id pellentesque. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer aliquam tellus maximus, cursus est vel, feugiat urna. Suspendisse sit amet felis finibus, ullamcorper diam luctus, porta elit. Aenean at arcu sed felis malesuada faucibus id nec tortor. Praesent ac aliquet sapien, ac sodales dui.

Vestibulum porttitor eu mauris et congue. Praesent sapien enim, gravida vitae tortor ut, posuere blandit nisl. Quisque at nunc a enim pellentesque tincidunt quis at dolor. Praesent ornare bibendum justo, in porta neque bibendum id. Phasellus interdum turpis et varius gravida. Fusce volutpat efficitur felis, at porttitor ipsum egestas ac. Suspendisse lorem sem, sollicitudin quis ante vel, varius condimentum nisi. Vivamus sapien est, auctor vitae aliquet sit amet, ultrices et enim. Duis vulputate lacus sed vestibulum finibus. In nec nunc molestie, efficitur nisl sit amet, fermentum lectus. Maecenas in pharetra urna. Vivamus lobortis lectus non augue porttitor convallis. Aliquam erat volutpat.

NAUKA I ZABAWY W DOMU

Masy plastyczne

Ciecz nienewtonowska

Przygotuj:
Miskę, mąkę ziemniaczaną, wodę, barwnik spożywczy (opcjonalnie)
Do miski nalej wodę. Ilość wody dostosuj do tego, jak dużo potrzebujesz cieczy. Następnie dosypuj do wody mąkę ziemniaczaną i mieszaj składniki rękami. Ilość mąki ziemniaczanej dostosuj do tego, jaką chcesz uzyskać konsystencję. Dodanie mąki pszennej i odrobiny oleju umożliwia formowanie babek i innych kształtów.

Masa piaskowa

Przygotuj:
Miskę, 6 kubeczków piasku, 3 kubeczki mąki pszennej, 1 kubeczek wody, 3 łyżki płynu do naczyń, 1 łyżkę oleju, barwnik spożywczy (opcjonalnie).
Do miski wsyp i wlej wszystkie składniki, zamieszaj swoimi rękami. Z otrzymanej masy można formować różne kształty, babki, eksperymentować z ciężarem i strukturą masy.
Nadaje się jako zaprawa do budowy miniaturowych budowli z cegiełek.

Masa porcelanowa

Przygotuj:
2 kubki kleju wikol, 2 kubki mąki ziemniaczanej, 2 łyżki oliwki dla dzieci, 2 łyżki soku z cytryny.
Wymieszaj wszystkie składniki, aż do otrzymania masy o konsystencji ciastoliny. W trakcie wyrabiania masy należy mieć ręce posmarowane oliwką, aby masa lepiej się formowała. Po wycięciu różnych kształtów lub uformowaniu figurek, pozostaw do wyschnięcia w ciepłym miejscu.

Księżycowy piasek

Przygotuj:
8 szklanek mąki, 1-1,5 szklanki oliwki dla dzieci
Zmieszaj ze sobą mąkę i oliwkę. Z otrzymanej masy można lepić babki, formować różne kształty , umieszczać w masie drobne ziarna, a po zabawie schować do zamykanego pudełka.

Domowa ciastolina

Przygotuj:
Garnek, 2 szklanki mąki pszennej, 2 szklanki wody, 1 szklankę soli, 2 łyżki oleju, 1 łyżkę proszku do pieczenia, barwniki spożywcze
Wymieszaj składniki w garnku. Podgrzewaj masę na małym ogniu, cały czas mieszając, aby się nie przypaliła. Masa jest gotowa, gdy zacznie odchodzić od ścian garnka i tworzyć zbitą kulę. Po ostudzeniu podziel na części, dodaj barwniki i wyrabiaj tak długo, aż uzyskasz odpowiedni kolor ciastoliny. Jeżeli chcesz zrobić ciastolinę w jednym kolorze, barwnik można dodać do wody.

Ciastolina z chia i gumą ksantonową

Przygotuj:
60 ml ziaren chia, 500ml wody, 1 łyżeczkę gumy ksantonowej, trzepaczkę, barwniki spożywcze, 500g mąki kukurydzianej, 1 łyżkę oleju
Wymieszaj ziarna chia i wodę, aby nie było grudek i włóż do lodówki na 12-14 godzin. Po wyjęciu z lodówki dodaj 1 łyżeczkę gumy ksantonowej i ubij trzepaczką, aby nie było grudek. Następnie dodaj barwnik. Kolejno Dadaj około 500g mąki kukurydzianej i wymieszaj ręką lub trzepaczką. Ilość mąki zależy od konsystencji, którą chcesz uzyskać. Jeśli masa wyjdzie za gęsta, można znowu dodać wodę. Na koniec dodaj 1 łyżeczkę oleju, aby ciastolina była mniej klejąca. Otrzymana masa jest kleista, wyczuwa się strukturę ziaren. Ciastolina może okazać się trudna dla dzieci z nadreaktywnością dotykową. Można przechowywać ją w lodówce do 5 dni.

Ciastolina z gumą ksantonową

Przygotuj:
Miskę, 400ml wody, 1 łyżeczkę gumy ksantonowej, barwnik spożywczy, 500g mąki kukurydzianej, odrobinę płynu do naczyń.
Ubij trzepaczką do piany gumę z wodą, aby nie było grudek. Dodaj barwnik i wymieszaj. Następnie stopniowo dodawaj około 500g mąki kukurydzianej, wymieszaj. Ilość mąki zależy od konsystencji , którą chcesz uzyskać. Na koniec można dodać odrobinę płynu do naczyń. Masa jest miękka i miła w dotyku. Gdy dodamy mniej mąki, pozostaje bardo klejąca i przywiera do rąk. Dlatego warto, aby dziecko przeszło przez proces robienia masy i odczuło jej różną konsystencję.

Domowy glutek

Przygotuj:
Miskę, klej ( typu craft glue pelikan, astra Creativo), 0,5 szklanki zimnej wody, barwnik spożywczy, 0,5 łyżeczki boraksu ( substancja drażniąca i potencjalnie szkodliwa, nie wolno pozwolić dzieciom na bezpośredni kontakt z nią w trakcie przygotowania glutka), 0,5 szklanki ciepłej wody.
Rozpuść boraks w ciepłej wodzie. Do miski wlej klej, zimną wodę, barwnik i wymieszaj. Dodaj kilka łyżeczek rozpuszczonego boraksu w zależności od tego, jaką konsystencje chcesz
otrzymać. Należy uważać, aby masa nie została połknięta, dlatego nie zaleca się jej małym dzieciom i osobom z niepełnosprawnością intelektualną. Dzieci uwielbiają zabawy z glutkiem ( ciągnięcie, zatapianie, odciskanie rąk, wałkowanie palcami, rozciąganie nici pajęczej).

Masa z pianki do golenia

Przygotuj:
Miskę, piankę do golenia, klej ( craft glue pelikan, astra creativo), barwnik.
Wymieszaj wszystkie składniki. Otrzymaną masę można wyciskać przez rękaw do pieczenia na kartkę, formułując kształty czy obrazki. Można malować palcami obrazy na kartkach. Pracę po wykonaniu należy zostawić do wyschnięcia.

Piankolina

Przygotuj:
Miskę, piankę do golenia, barwnik spożywczy, mąkę ziemniaczaną.
Do miski daj piankę, dodaj barwnik i tyle mąki, aby udało się ulepić ciasto. Z masy można układać różne wzory, kształty, cyfry, figury. Świetnie imituje śnieg.

Farbki do ciała

Przygotuj:
Miskę, 1 szklankę mąki kukurydzianej, 0,5 szklanki wody, 0,5 szklanki kremu (np. nivea), barwnik spożywczy.
Barwnik rozpuść w wodzie. Wszystkie składniki wymieszaj. Otrzymaną farbą można bezpiecznie malować palcami oraz po ciele.

Farbki witrażowe

Przygotuj:
Miskę, łyżkę, koszulkę foliową, galaretkę, wrzącą wodę.
Zalej galaretkę mała ilością wrzącej wody, aby się rozpuściła. Otrzymaną masą należy malować po folii. Po wyschnięciu można ściągnąć uformowany wzór. Jeśli dodamy mąkę
ziemniaczaną i pszenną, można zrobić ciasto i formować kształty itp.

Filmy

Jak zrobić butelko-grzechotkę?

Tuptaszek

Przedszkole

Informacje o przedszkolu

Przedszkole Terapeutyczne w Szczecinie dopasowane jest do potrzeb wyjątkowych dzieci, które wymagają rehabilitacji i większej uwagi. To, co warte jest wyróżnienia to fakt, że grupy są niewielkie, a to z kolei pomaga w uzyskaniu lepszego efektu terapeutycznego (jeden nauczyciel ma pod swoją opieką tylko dwoje dzieci). Dokładamy starań, aby mieć regularny kontakt z rodzicami, dzięki temu na bieżąco możemy pomagać w rozwiązywaniu problemów z jakimi borykają się rodziny naszych podopiecznych.

Dzieci uczęszczające do naszego przedszkola mają możliwość skorzystania ze wszystkich terapii jakie wykonujemy w naszej placówce, zarówno indywidualnie, jak i grupowo. Kładziemy nacisk na to, by terapie pomagały w uzyskaniu samodzielności oraz wspomagały rozwój społeczny.

Terapie w naszej placówce:

  • terapia metodą Integracji Sensorycznej,
  • rehabilitacja ruchowa,
  • terapia ręki,
  • muzykoterapia,
  • masaże,
  • neurorehabilitacja C-eye,
  • terapia czaszkowo-krzyżowa,
  • terapia psychologiczna i logopedyczna,
  • zajęcia na basenie,
  • dogoterapia,
  • hipoterapia.

Cele naszego przedszkola terapeutycznego

Powierzając dzieci pod naszą opiekę możecie mieć pewność pełnego zaangażowania wykwalifikowanej kadry, która posiada doświadczenie oraz ma indywidualne podejście do każdego podopiecznego. Nasze przedszkole specjalizuje się w pracy z dziećmi z autyzmem, przy wsparciu najlepszych terapeutów.

W terapii zawsze duże znaczenie ma czas, dlatego im wcześniej podejmie się działania, tym lepsze efekty można uzyskać. Przywiązujemy wagę do tego, aby dzieci jak najwięcej czerpały z zajęć w naszym przedszkolu.

Nasze cele, to m.in:

  • rozbudzanie ciekawości poznawczej;
  • ośmielanie i zachęcanie do wyrażania własnych myśli i uczuć;
  • podbudowywanie wiary we własne siły i możliwość osiągania sukcesu;
  • aktywizowanie i rozwijanie wyobraźni i fantazji;
  • nauczenie umiejętności pokonywania wszelkich trudności będących następstwem autyzmu;
  • rozwój poznawczy, motoryczny oraz emocjonalno-społeczny;
  • pełne przygotowanie dzieci od „pracy” i funkcjonowania w grupie.

W naszym przedszkolu dysponujemy specjalistycznym sprzętem wykorzystywanym podczas zajęć terapeutycznych oraz różnorodnymi pomocami dydaktycznymi, które wspierają rozwój dziecka.

Przygotujemy dzieciom doskonałe warunki do zabawy i nauki

Realizujemy WWR – Wczesne Wspomaganie Rozwoju - wsparcie dla dzieci z niepełnosprawnością w wieku od urodzenia do podjęcia obowiązku szkolnego. Dla każdego małego uczestnika zajęć przygotujemy indywidualny plan terapeutyczny oparty na metodach TEACCH i Schoplera. W naszym przedszkolu terapeutycznym, dla dzieci z autyzmem stosujemy alternatywne metody komunikacji dopasowane do potrzeb i możliwości dzieci np. PESC – Picture Exchange Communication System – komunikacja alternatywna, MAKATON. Realizujemy program przedszkolny zgodnie z wytycznymi MEN, dokładając starań by był on także  dospawany do możliwości i potrzeb każdego dziecka.

Warunki przyjęcia:

  • opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej;
  • orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności;
  • wypełniony wniosek (kliknij, w celu pobrania).

Trzeba wiedzieć, że im wcześniej rozpocznie się działania terapeutyczne i naukę, tym lepsze efekty można uzyskać. A stracony czas może być nie do nadrobienia, dlatego staramy się dać dzieciom z autyzmem możliwość równego startu.

Szkoła

Informacje o SZKOLE

Szkoła SENSE przeznaczona jest dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz niepełnosprawnością sprzężoną, w tym intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.

Dzieci uczęszczające do naszej szkoły mają możliwość skorzystania ze wszystkich terapii jakie wykonujemy w naszej placówce, zarówno indywidualnie, jak i grupowo. Kładziemy nacisk na to, by terapie pomagały w uzyskaniu samodzielności oraz wspomagały rozwój społeczny.

Terapie w naszej placówce:

  • terapia metodą Integracji Sensorycznej,
  • rehabilitacja ruchowa,
  • terapia ręki,
  • muzykoterapia,
  • masaże,
  • neurorehabilitacja C-eye,
  • terapia czaszkowo-krzyżowa,
  • terapia psychologiczna i logopedyczna,
  • zajęcia na basenie,
  • dogoterapia,
  • hipoterapia.

Cele naszeJ Terapeutycznej Szkoły Podstawowej Specjalnej

Nadrzędnym celem szkoły jest przystosowanie do życia. Duży nacisk kładziemy na SAMODZIELNOŚĆ, SAMOOBSŁUGĘ, ROZWÓJ KOMUNIKACJI (alternatywnej, mowy czynnej), ROZWÓJ SPOŁECZNY.

Ponieważ pracujemy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną i ze spektrum autyzmu już 12 lat, znamy ich główne potrzeby, możliwości oraz sposoby wspierania ich rozwoju emocjonalno-społecznego, poznawczego oraz ruchowego.

Ze względu na fakt, że osoby niepełnosprawne czerpią dużą radość z aktywności ruchowej chcemy zapewnić im w naszej szkole możliwość realizacji różnych form aktywności ruchowej.

Mało liczne klasy (do 4 osób w klasie przy opiece 2 osób- nauczyciel i pomoc nauczyciela), umożliwiają indywidualne podejście do ucznia dając mu optymalne warunki rozwoju.

Ze względu na fakt, że wspieranie rozwoju emocjonalno-społecznego jest bardzo ważne szczególnie w odniesieniu do dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnością sprzężoną, ważnym elementem programu szkoły są aktywności wspierające uspołecznienie, np. zakupy, udział w ważnych wydarzeniach wyjście do kawiarni, na lody, do kina, teatru, na koncerty, festyny itp.

Szkoła ma być miejscem, gdzie dzieci będą czuły się bezpiecznie i dobrze, otoczone troską, wsparciem oraz sympatią i akceptacją w poszanowaniu ich potrzeb i godności .

Szkoła SENSE skupia się na mocnych stronach dziecka, uczy i wspiera przy nabywaniu nowych umiejętności.

Warunki przyjęcia:

  • opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej;
  • orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności;
  • wypełniony wniosek (kliknij, w celu pobrania).

 

Z życia naszego Przedszkola

W przedszkolu terapeutycznym SENSE zawsze dużo się dzieje :)

Wizyta w papugarni

MARZEC
Chwila relaksu w towarzystwie
wielobarwnych papug

Dzień Świadomości Autyzmu

KWIECIEŃ
Charakterystyczne niebieskie balony i koszulki
jako symbol osób z autyzmem

Hipoterapia

CYKLICZNIE
Zajęcia hipoterapeutyczne to zawsze
owocne i pełne radości chwile